Taiwan, de eerste dagen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Rob Velzen - WaarBenJij.nu Taiwan, de eerste dagen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Rob Velzen - WaarBenJij.nu

Taiwan, de eerste dagen

Door: Rob van Velzen

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 Oktober 2015 | Taiwan, Taipei

Het is maandag 26 oktober wanneer de man vlak voor de wekker gaat wakker wordt. Terwijl hij naar zijn mooie, nog slapende, vrouw kijkt, zoekt hij de afstandsbediening want hij is benieuwd of het al licht is buiten . In het hotel waar hij en zijn vrouw verblijven sluit en open je de gordijnen met een afstandsbediening, wat toch wel even wennen is. Na wat gehannes gaan de gordijnen open, op het moment dat zijn vrouw wakker wordt van de wekker. Gelukkig is het om 6 uur ‘s ochtends al licht , wat een zucht van opluchting oplevert want nu hebben ze niet de wekker te vroeg gezet. Deze ochtend gaan ze hardlopen, bewust voordat het te warm wordt in deze broeierige stad.

Vandaag 27 oktober hebben we onze 2de reisdag achter de rug. Hij was gelukkig niet zo lang als de 1ste reisdag van afgelopen vrijdag. Wel hebben we gebruik gemaakt van 4 soorten transport, namelijk taxi, trein, bus en boot om uiteindelijk op onze bestemming Sun Moon Lake te komen. De treinreis was met een hogesnelheidstrein, die een maximum snelheid van 272 km per uur heeft gehaald. De reis heeft uiteindelijk iets meer dan 4 uur gekost.

Afgelopen vrijdag 23 oktober was onze eerste (lange) reisdag met de vlucht van Amsterdam naar Taipei, met een tussenstop van 4 uur op Dubai. Dit verliep erg voorspoedig en na een totale reisduur van ruim 19 uur landen we om zaterdag 24 oktober 16:40 uur lokale tijd veilig op de luchthaven van Taipei. Hier vandaan moesten we nog ruim 1 uur reizen voordat we in konden checken in ons hotel, Hotel Eclat. Dit is een heel mooi hotel met veel bijzonder kunst. ’s Avonds hebben we alleen nog iets gegeten en zijn vervolgens op tijd gaan slapen.

Zondag en maandag hebben we Taipei ,voor een klein gedeelte, verkend. Zondag hebben we een stadswandeling gemaakt, die ons voerde langs diverse tempels en het monument van Chiang Kai-shek. Het was een leuke wandeling door een broeierig, warm, lawaaiig en lelijke stad, het was bewolkt en 29 graden. De tempels staan ingeklemd tussen hoge gebouwen. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een dimsum restaurant gegeten met een Michelin ster. Heel erg lekker en erg betaalbaar. We moesten uiteindelijk 18,50 afrekenen, wat volgens mij het enige sterrenrestaurant ter wereld is waar je voor deze prijs met 2 personen kan dineren. ☺

Zoals bij de inleiding al beschreven, zijn we maandag erg vroeg opgestaan om te gaan hardlopen. Ik kan nog steeds zeggen dat hardlopen voor het ontbijt nog steeds niet een van mijn favoriete bezigheden is, maar we hebben voor het eerst samen een 5 kilometer gelopen. Verder hebben we de dierentuin bezocht, wat heel erg tegen viel en hebben we voor een gesloten gondelbaan gestaan. Helaas was hij in onderhoud. ☹

Met ons gaat het goed. Vooral met Gooitske gaat het super. Waar vorig jaar de reisdagen nog tot veel stress leiden, gaat het nu super. Ze voelt totaal geen stress. Helemaal super.
Ik ga nu slapen want het is hier ondertussen 23:42 uur.

Alvast welterusten voor nu en tot over een paar dagen. Morgen post ik nog een paar foto’s.

• 27 Oktober 2015 - 18:13

Marjon:

Klinkt goed en hoe beviel het luxe reizen?

• 27 Oktober 2015 - 19:20

Rene Van Hal:

Hey gozer goed om te horen dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad.het reizen zit jullie in het bloed gezien de reis die jullie de volgende dag hebben gemaakt in taiwan zelf. wat helemaal mooi is is dat gooitske zich goed voelt. En blijven sporten geeft altijd na afloop een goed gevoel. nou nog veel plezier samen en dat het eten

• 27 Oktober 2015 - 19:23

Rene Van Hal:

maar goedkoop en lekker mag blijven. (dit is het vervolg van de niet compleet afgemaakte tekst)